Nowy przewoźnik, nowy kraj i nowy typ samolotu w Gdańsku – Swiss uruchamia loty do Zurychu!

Airbus A220-300 linii Swiss na lotnisku w Genewie. Fot. Mathias Moeri/Jetphotos.com

Zupełnie nowa linia, nowe miasto w siatce połączeń, nowy kraj w ofercie i zupełnie nowy typ samolotu – wszystko to zaledwie dzięki jednej trasie! Szwajcarskie, narodowe linie lotnicze Swiss International Air Lines od 31. marca rozpoczną regularne loty do Zurychu w Szwajcarii z portu lotniczego w Gdańsku. I to nie na pospolitym i znanym nam doskonale Airbusie A320, czy 319, ale na zupełnie nowym typie maszyny i prawdziwej gratce dla fanów lotnictwa – Airbusie A220, dawnym Bombardier CSeries!

Swiss będzie pierwszą linią, oferującą z Gdańska połączenia do Zurychu, oraz pierwszą, która bezpośrednio połączy Pomorze ze Szwajcarią. Do jednego z największych miast tego kraju będziemy mogli polecieć już od 31. marca aż cztery razy w tygodniu – w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Część połączeń wykonywać będzie również Embraer 190 partnerskich linii Helvetic Airways.

Start z Zurychu następować będzie o 12:05, a niecałe dwie godziny później, o 13:55 A220 Swissu będzie lądować w Gdańsku. O 14:25 zaplanowany jest start do trwającego niecałe dwie godziny później lotu powrotnego. Jedynie w poniedziałki start następować będzie 5 minut wcześniej. Ceny biletów zaczynają się od 396 zł w jedną stronę.

Airbus A220, wcześniej znany jako Bombardier CSeries to kanadyjski samolot średniego i krótkiego zasięgu, produkowany przez Bombardier Aerospace we współpracy i pod marką Airbus. Zabierają na pokład od 108 (w wersji -100) do 130 pasażerów (wersja -300). Maksymalny zasięg samolotów to 5700 – 6100 km. Są bezpośrednimi konkurentami Embraerów 190E2/195E2 i Airbusów A319neo.

Do końca września 2018 roku wyprodukowano 41 egzemplarzy tej maszyny, z czego aż 24 latają w barwach Swiss (8 w wersji -100 i 16 w wersji -300), kolejnych 12 (wersja -300) w Air Baltic, więc i one mogą kiedyś odwiedzić Gdańsk.

W sezonie letnim w ruchu regularnym z Gdańska można polecieć do Helsinek (Finnair), Amsterdamu (KLM), Warszawy, Krakowa, Tel Awiwu (PLL LOT), Frankfurtu, Monachium (Lufthansa), Oslo-Gardermoen (Norwegian), Aarhus, Alicante, Aten, Belfastu, Birmingham, Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Krakowa, Kijowa, Leeds Bradford, Londynu Stansted, na Maltę, Manchesteru, Mediolanu Bergamo, Neapolu, Newcastle, Oslo-Torp, Pizy, Sztokholmu-Skavsta, Tel Awiwu, Vaxio, Wrocławia (Ryanair), Bergen, Kopenhagi, Oslo-Gardermoen i Sztokholmu-Arlandy (SAS), Aberdeen, Alesund, Barcelony, Bergen, Billund, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Eindhoven, Goteborga, Hamburga, Haugesund, Kijowa, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu-Luton, Lwowa, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, Oslo-Torp, Paryża-Beauvais, Rejkiawiku, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Tromso, Trondheim, Turku, Wiednia i Wilna (WizzAir), oraz Rygi (airBaltic). W sezonie zimowym 2018/2019 planowane jest uruchomienie nowych połączeń do Charkowa (Wizz Air) od 28/10/2018 i do Helsinek (Norwegian) od 29/10/2018. W sezonie letnim 2019 planowane jest uruchomienie nowych połączeń do Oslo-Gardermoen (zamiast Torp), Bremy, Kutaisi (Wizz Air), Barcelony (Ryanair) i Zurychu (SWISS) oraz kontynuowanie połączenia do Kijowa (Ryanair).